|
Pretilost kao globalni problem čini sve većom učestalost dijabetesa tipa 2. Koliko se uspješno borimo protiv toga, teško je reći. Udio pretile populacije ne opada. Ni djeca nisu pošteđena toga. Rast Wellness industrije govori da se ipak na nekoj razini podiže svijest o važnosti onoga što i kako jedemo.
Bitka još nije dobivena, ali nije ni izgubljena. Naravno, manji unos i veća potrošnja energije vode smanjenju tjelesne mase. Ipak, brojke govore svoje. Da bi olakšali borbu za zdraviji život, istraživači se koriste različitim metodama. Svi znamo da su povrće i voće zdravi za nas. Ali očito nam treba znanstvena potvrda da bi se to na globalnoj razini ozbiljno shvatilo. Najnovija istraživanja ukazuju da većim unosom zelenog povrća (kao npr. špinat, brokula...) smanjujemo rizik za dijabetes tipa 2. Istraživači sa Leicester Sveučilišta su analizirali podatke 6 studija koje se tiču učinaka većeg unosa voća i povrća. Zaključak je da unos od 120 g zelenog povrća dnevno može značajno smanjiti rizik od razvoja dijabetesa tipa 2. Usprkos ohrabrujućim rezultatima, individualne preporuke još nisu moguće. Kao podlogu učincima te hrane na zdravlje naveli su obilje antioksidansa u tom povrću, kao i veći udio magnezija. Također, naglašeno je da je hrana kao takva korisna, a ne dodaci prehrani sa sastojcima te hrane, za koje, navode, nema snažnih dokaza. Istraživanje je dobar podsjetnik da su savjeti o prehrani jednako važni kao i prepisivanje raznih lijekova. Iako se tvrdi da današnja hrana nije nutritivno vrijedna kao prije, nije ni sasvim beskorisna. Na kraju krajeva, ukusna je i trebamo uživati u njoj.
Samo registrirani korisnici mogu komentirati. Molim ulogirajte se ili registrirajte. |