|
Lovor Lamot
|
|
Thursday, 30 October 2008 |
Ljudi koji svakoga dana jedu prženo meso za doručak mogli bi imati gotovo dvije trećine veći rizik za rak crijeva, upozoravaju stručnjaci.
Stručnjaci iz Svjetske zaklade za istraživanje raka (World Cancer Reaserch Fund, WCFR), tvrde da konzumacija 150 grama mesnih prerađevina povećava rizik osobe za rak za 63%. To su otprilike dvije kobasice ili tri kriške slanine. Iz zaklade savjetuju izbjegavanje mesnih prerađevina, kao što je šunka, slanina, salama i neke vrste kobasica. Profesor Martin Wiseman, savjetnik za znanost i medicinu u spomenutoj zakladi, rekao je: „Nekim ljudima pržena slanina i kobasice čine se kao idealan obrok za početak dana“. „No ako je tako svakoga dana tada značajno povećavate rizik za rak crijeva, koji je jedan od najučestalijih oblika raka u razvijenim zemljama,“ dodao je. Prijašnja istraživanja pokazuju da je samo jedna trećina ljudi svjesna veze koja postoji između mesnih prerađevina i raka, što znači da mnogi ne shvaćaju da se svakodnevno izlažu riziku.
Samo registrirani korisnici mogu komentirati. Molim ulogirajte se ili registrirajte. |