da nam kava ipak ide u prilog. I dok pod navike u anamnezi pitamo duvan, piće i kavu te njih pridodajemo kao faktore rizika za veliku većinu bolesti pitanje je da li je to zapravo tako. Nova istraživanja u vezi kave (kofeina, kinina i sličnih sastojaka u kavi) govore da kava zapravo većini pomaže. Upozorava se i savjetuje izbjegavanje kave trudnicama, hipertoničarima, ljudima s ulkusom ali se naglašava da je za većinu ostalih zapravo kava veći dobrobit nego rizik. I to čak 3 šalice dnevno je bolje od jedne. Naravno da se kava doma i u automatu malčice razlikuju, ali do 300 mg kofeina dnevno, otprilike 3 kućne šalice je ludilo. Šta ona zapravo radi? Pa kofein povećava budnost, to znaju svi kojima je ona aroma ujutro neizostavna. Usto kofein smanjuje šansu oboljevanja od Prakinsonove bolesti i to za 80% kod onih koji je svakodnevno konzumiraju. Ali ima i dalje, kofein udružen s kininima iz kave smanjuje šansu i za dijabetes tipa 2. Dvije šalice dneno smanjuju rizik za 25% od raka kolona, i ono što je još zanimljivije za 80% smanjuje rizik od ciroze jetre. Da nebi mislili da je ovo neka firma potakla istraživanje u svrhu njihove nove kave treba spomenuti da su ovo većinom neovisna i nepovezana istraživanja. A rizik za cirozu je rađen kod alkoholičara koji uz alkohol piju i dosta kave, i takvi ljudi zapravo razviju cirozu u duplom vremenskom razdoblju od onih koji vole samo miris alkohola. Zaključak: kava je najzdravija legalna droga ali ne treba zaboravit da može doć i do predoziranja i do problema s odvikavanjem.
Samo registrirani korisnici mogu komentirati. Molim ulogirajte se ili registrirajte.
Pozivaju se zainteresirani da se pridruže mjesečnom druženju na temu e-učenjau ponedjeljak, 19. ožujka 2012. u 16 sati, u učionici E u Srcu. Naslov predavanja je "CourseLab - alat za kreiranje e-kolegija" a održat će ga&...