Naslovnica >O nama >Osnovni podaci >Vijesti >Arhiva (Novosti)  
Arhiva (Novosti)
 Javni poziv Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta za prijavu sektorskih stručnjaka
 

Obavještavamo Vas da je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta objavilo javni poziv za prijavu sektorskih stručnjaka za svako od sljedećih sektorskih vijeća:

I. Poljoprivreda, prehrana i veterina;

II. Šumarstvo i drvna tehnologija;

VI. Strojarstvo, brodogradnja i metalurgija;

VII. Elektrotehnika i računarstvo;

X. Turizam i ugostiteljstvo;

XXI. Odgoj, obrazovanje i sport.

Za svako sektorsko vijeće odabrat će se osam sektorskih stručnjaka.

Rok za prijavu na javni poziv je 22. rujna 2014. godine.

Ostala sektorska vijeća bit će osnovana tijekom 2015. godine, a podsjećamo da sudjelovanjem u našoj on-line anketi možete odabrati sektorska vijeća za koja smatrate da pripadaju sektorima od najvećega gospodarskog značaja za Republiku Hrvatsku.


 
2014-07-29 Na vrh
 Medicinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu dobitnik međunarodnog ESG certifikata sustava osiguranja kvalitete u obrazovanju!
 

Naš Fakultet je dobitnik međunarodnog ESG certifikata sustava osiguranja kvalitete u obrazovanju (Standards and Guidelines for Quality Assurance in European Higher Education). Vrednovanje je provela i certifikat dodjelila državna Agencija za znanost i visoko obrazovanje.

U nizu kriterija koji su se vrednovali su osiguranje financijske stabilnosti i neovisnosti, ulaganje u edukaciju kadra, kreiranje novih trendova te kvaliteta dobre komunikacije. Certifikat se izdaje na rok od pet godina.

Značaj ovog priznanja je tim veći ako se uzme u obzir da je samo 11 od 120 sveučilišta, veleučilišta, fakulteta, odjela i akademija u Hrvatskoj dobilo navedeni certifikat.


 
2014-07-22 Na vrh
 Stress: Comprehensive & Authentic Summer School; July 21-25, 2014, Zagreb, Croati
 

Selye International Institute for Advanced Studies & IUPHAR GI Section

Venue: University of Zagreb, Faculty of Medicine, Departments of Pharmacology & Pathology

Accreditation by University of California-Irvine School of Medicine.

This activity is approved for AMA PRA Category 1 Credits™, up to 28 credit hours.

Croatian Medical Chamber (Hrvatska Liječnička Komora)- will credit doctors with 18 points for active participation and with 15 points for being in the audience.
 
Details here.
 
 
 

 
2000-01-01 Na vrh
 Uvodno predavanje Dekana Medicinskog fakulteta za studente 1. godine studija - 22. rujna (ponedjeljak) u 13h, dvorana "Miroslav Čačković"
 

P O Z I V

na Uvodno predavanje Dekana Medicinskog fakulteta za studente I. godine studija upisane u ak. godini 2014/2015, koje će se održati 22. rujna 2014. (ponedjeljak) u 13,00 sati u dvorani “Miroslav Čačković”, Medicinski fakultet, Šalata 3b.

Dnevni red:

  1. Uvodno predavanje  dekana (10 min)
  2. Predstavljanje prodekana Medicinskog fakulteta (10 min)
  3. Predstavljanje pročelnika katedri I godine studija  i  izlaganje  pročelnika  (do 5 minuta)
  4. Mrežne stranice Medicinskog fakulteta – Danko Relić, dr. med. (10 min)
  5. MEF – LMS – doc. dr. sc. Mirza Žižak (10 min)
  6. Predstavljanje studentskog časopisa Medicinar – Una Smailović (5 min)
  7. Što vam pružaju knjižnice Medicinskog fakulteta – dr. sc. Lea Škorić (10 min)
  8. Predstavljanje usluga Sveučilišnog računskog centra (Srca) -   Nataša Dobrenić   (5 min)
  9. Predstavljanje Studentskog zbora – Mario Mašić (10 min)
  10. Predstavljanje voditelja studentskog mentorskog sustava –  Tamara Tačigin (1 sat)

                                                                               

                                                                                                          Dekan:

                                                                                              Akademik  Davor Miličić, v.r.


 
2014-07-14 Na vrh
 Knjiga prof. Davora Ježeka među 25% najprodavanijih izdanja Springer Verlaga u 2013. godini
 

Knjiga „Atlas on the Human Testis: Normal Morphology and Pathology“ glavnog urednika prof. dr. sc. Davora Ježeka polučila je izuzetno dobar odjek među zainteresiranim čitateljstvom. Po podacima izdavačke kuće Springer Verlag (London), tzv. „e-izdanje“ knjige koje se pojavilo na mrežnim stranicama Springera 18. listopada 2012. godine tijekom 2012./2013. godine preuzeto je s WEB-a 6880 puta. Time se spomenuta knjiga uvrstila u 25% najprodavanijih izdanja Springer Verlaga u području medicine za 2013. U pisanju knjige sudjelovali su naši ugledni nastavnici sa Zavoda za histologiju i embriologiju, Zavoda za biologiju i Zavoda za patologiju te mnogobrojni suradnici iz inozemstva.

Čestitamo!


 
2014-07-11 Na vrh
 Prof. dr. sc. Slobodan Vukičević novi akademik!
 

Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti na Izbornoj skupštini održanoj 17. lipnja izabrala je nove članove u kategoriji redovitih članova, dopisnih članova hrvatskih državljana, dopisnih članova iz inozemstva, članova suradnika, a potvrđen je i reizbor dosadašnjih članova suradnika.

Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti ima 11 novih redovnih članova, sedam dopisnih i 16 članova suradnika. Tako su na današnjem svečanom proglašenju novim akademicima postali Mladen Žinić u Razredu za matematičke, fizičke i kemijske znanosti, Ferdo Bašić u Razredu za prirodne znanosti, Slobodan Vukičević i Vjekoslav Jerolimov u Razredu za medicinske znanosti, Jakša Fiamengo, Mladen Machiedo, Dubravka Oraić-Tolić i Josip Užarević u Razredu za književnost, Mladen Obad-Šćitaroci i Zlatan Vrkljan u Razredu za likovne umjetnosti i Zoran Juranić u Razredu za glazbenu umjetnost i muzikologiju.

Čestitamo našem redovitom profesoru Vukičeviću!


 
2014-06-19 Na vrh
 Potpisan sporazum o suradnji Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Medical University of South Carolina
 

Dana 4. lipnja 2014. u Staroj vijećnici svečano je potpisan sporazum o suradnji između Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Medical University of South Carolina (MUSC). Potpisivanju su s hrvatske strane prisustvovali prof. dr.sc. Jadranka Božikov i gosp. Darko Bošnjak, dipl. iur. Američka delegacija sastojala se od gostujućih predavača MUSC-a i University of Georgia (UG). Potpisnici sporazuma, prodekan za međunarodnu suradnju, prof. dr.sc. Davor Ježek (u ime akademika Davora Miličića) i prof. dr.sc. John Vena (MUSC) obratili su se prigodnim riječima nazočnima.


 
2014-06-10 Na vrh
 HIPON nahranjen i testiran
 

Najvažnija ideja iza projekta “E-modules on HistoPathology: a valuable online tool for students, researchers and professionals-HIPON” je slijediti miješane puteve učenja upotrebljavajući najbolje od novih tehnologija (e-moduli, on-line igre, virtualni portfolio, histo-book) u kombinaciji sa velikim iskustvom stvaratelja sadržaja, orijentirano prema krajnjim korisnicima (studentima, specijalizantima, patolozima). Radi se o projektu sufinanciranom od strane Lifelong Learning Program of the Education, Audiovisual and Culture Executive Agency, Europske Komisije, čiji glavni koordinator je profesor Andreas C. Lazaris sa Medical School of the National and Kapodistrian University of Athens. Ostali partneri su Sveučilište u Zagrebu Medicinski fakultet, Hrvatska, Radboud University Medical Centre, Nizozemska, Centre for the Advancement of Research & Development in Educational Technology, (CARDET), Cipar, te Ss. Cyril and Methodius University, Faculty of Computer Science and Engineering, Makedonija.

Sada, kada se priprema izvještaj o napredovanju projekta na polovici trajanja, sav sadržaj je pripremljen i postavljen na Moodle platformu i započinje se s finalizacijom platforme. Interna faza testiranja koja obuhvaća tehničke aspekte i funkcionalnost platforme, kao i pre-HIPON faza, koja obuhvaća testiranje koje provode partneri, su završena i provodi se evaluacija. Nakon provedene analize i implementacije eventualnih izmjena HIPON će biti spreman za fazu testiranje u „realnom životu“. Do tada će na platformi biti i materijal koji će pružiti skraćeni pregled sadržaja, a bit će dostupan na hrvatskom, nizozemskom, grčkom i makedonskom, uz engleski jezik.
Mali dio projekta predstavit će se tijekom 26th European Congress of Pathology, u Londonu, početkom rujna 2014, kao poster naziva “Acquiring diagnostic experience in renal neoplastic pathology through HIPON web course”. Poster će pokazati glavne karakteristike obrazovne strategije i dizajn platforme. Još jedna vid diseminacije su uspješno održani info-dani projekta u zemljama partnera s velikim odazivom.
Očekuje se da će odabrane grupe krajnjih korisnika započeti testiranje u listopadu u svim zemljama partnera, a prvi rezultati evaluacije očekuju se prije ljeta 2015.


Ovaj projekt je sufinanciran uz pomoć Europske Komisije.
Ova objava za tisak odražava samo stavove autora i Komisija se ne može smatrati odgovornom za bilo
kakvu upotrebu informacija koja ista sadrži.


 
2014-06-09 Na vrh
 UPISI - POTVRDA O ZDRAVSTVENIM I PSIHOFIZICKIM SPOSOBNOSTIMA ZA STUDIJ MEDICINE
 

Pristupnici za upis Sveučilišnog integriranog preddiplomskog i diplomskog studija medicine na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, prilikom prijave za polaganje razredbenog ispita na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu dužni su priložiti potvrdu nadležnog liječnika službe za školsku i adolescentnu medicinu o zdravstvenim i   psihofizičkim sposobnostima za studij medicine.

Pristupnicima koji dolaze iz drugih zemalja u kojima postoji služba za školsku i adolescentnu medicinu, potvrda o zdravstvenim i psihofizičkim sposobnostima za studij medicine će se uvažiti.

Ukoliko u zemljama iz koji dolaze ne postoji služba za školsku i adolescentnu medicinu, pregled za izdavanje potvrde o zdravstvenim i psihofizičkim sposobnostima za studij medicine moguće je obaviti u Centru za zdravstvenu djelatnost Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Pregledi se obavljaju u ambulanti Centra za zdravstvenu djelatnost Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, na adresi Šalata 4 (prizemlje, lijevo), uz prethodnu predbilježbu na e-mail adresu: studamb@mef.hr.

Pristupnici sa sobom trebaju ponijeti: osobne dokumente (osobna iskaznica ili putovnica), potvrdu o provedenom cijepljenu u predškolskoj i školskoj dobi i medicinsku dokumentaciju koju posjeduju o do sada utvrđenim bolestima i poremećajima zdravlja.

Radi mogućnosti obavljanja dodatnih potrebnih pregleda i pretraga te prikupljanja potrebne medicinske dokumentacije, preporuka je predbilježiti se za pregled do 11. lipnja 2014. godine.

Voditelj Centra za zdravstvenu djelatnost Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

Prof. dr. sc. Vesna Jureša, dr. med.

specijalist školske medicine

 


 
2014-06-06 Na vrh
 Časopis mef.hr poziv na suradnju
 

Poštovane kolegice i kolege,

Novi broj mef.hr u pripremi je za objavljivanje u srpnju ove godine.

U tematskome dijelu ovoga broja bit će riječi o znanstvenim novacima Medicinskog fakulteta. Uredništvo prikuplja članke znanstvenih novaka, nastavnika Fakulteta te sveučilišnih i državnih dužnosnika uključenih u razvoj koncepta znanstvenog novaštva. Ostale kolege također pozivamo da svojim prilozima pridonesu boljem prikazu ove zanimljive i važne teme.

Redoviti sadržaji uključuju sve oblike djelovanja našega fakulteta – nastavne i znanstvene aktivnosti, međunarodnu suradnja, studentske aktivnosti, te pregled događaja u kojima su sudjelovali naši nastavnici.

Pozivam Vas da pridonesete novom broju mef.hr svojim člankom u kojem ćete po svom odabiru opisati neku od vaših nedavnih aktivnosti (novost iz rada Katedre, znanstveni ili stručni skup, predavanje nekoga gosta predavača, međunarodnu aktivnost, nagrade i priznanja i sl.). Vašemu članku, po mogućnosti, pridodajte i neku ilustraciju (fotografiju zbivanja, grafikon, shemu, dokument,…).

Rok za slanje Vaših priloga i traženih informacija je 16. lipnja 2014., a za sve upite smo Vam na raspolaganju ili g. Branko Šimat (kućni 2888, e-pošta: bsimat@mef.hr) ili ja osobno (kućni 6830, e-pošta: svjetla@mef.hr).

S poštovanjem

Prof. dr. Svjetlana Kalanj-Bognar

glavna urednica mef.hr


 
2014-05-26 Na vrh
 Studenti Medicinskog fakulteta organiziraju prikupljanje pomoći poplavljenim područjim‏a
 

Poštovani,

Vjerujemo da ste čuli o nemilosrdnim nepogodama, poplavama koje se zadesile Hrvatsku i susjedne nam zemlje. U već ionako teškoj situaciji naši sugrađani su ostali bez stanova, kuća, stoke, svega što su cijeli život stvarali. Vjerujemo da mnogo građana Republike Hrvatske ima veliko srca i da će pomoći, a isto tako da veliko srce mora postojati u medicinarima. Zato Vas sve pozivamo da prema svojim mogućnostima pomognete kako bi evakuirani ljudi osim krova nad glavom koji im je osiguran imali i osnovne potrepštine za vrijeme boravka u skloništima.

Preporuča se skupljati sljedeće:
BEBE I DJECA: kašice za bebe, pelene, vlažne maramice, mlijeko za dohranu, kozmetika za bebe i djecu.
HRANA: Sve što može duže stajati - konzervirana hrana (paštete, namazi, mesni doručak i sl.), flaširano, u tetrapaku, suhomesnati proizvodi s dugim rokom trajanja, hrana za šećerne bolesnike te hrana koja se može konzumirati odmah, bez termičke obrade. Nemojte zaboraviti na vodu!
KOZMETIKA: Gel za suho pranje ruku, vlažne maramice, toaletni papir, ulošci, tamponi, sapuni, lijekovi protiv bolova, potrepštine za prvu pomoć.

Nadamo se da će se probuditi što više dobrih srdašaca i da ćemo pomoći našim sugrađanima u nevolji. 

Studentski zbor Medicinskog fakulteta zajedno s kolegama s 5. godine organizirao je skupljanje potrepština na garderobama Rebro/Šalata - svaki dan od 08:00 do 15:00 do srijede 21.svibnja. Na Šalati u garderobi na drugom katu, a na Rebru u garderobi Edukacijskog centra. Također postoji mogućnost da se potrepštine donesu direktno u studentske prostorije, sukladno dogovoru s jednim od studenata.

Za bilo kakve informacije možete se javiti na 091 459 3637, Mario Mašić.

Ukoliko niste u blizini Rebra ili Šalate, ovo je popis nekih mjesta na koje možete donijeti potrepštine:

1. Prostorije Kluba studenata Fakulteta političkih znanosti (dvorište Fakulteta) od (9-21)

2. Udruga Mali Zmaj, Nova cesta 71, Zagreb u ponedjeljak i utorak, od 11:00 do 20:00.

3. Studentski dom Stjepan Radić

4. RAVNICA (Prostor Slavonske udruge studenata), Antuna Bauera 19 - u ponedjeljak od 10 do 21.

5.Veterinarski fakultet (Heinzlova 55) u prostoru Studentskog zbora Veterinarskog fakulteta - u ponedjeljak od 10 do 16

6. Ministarstvo socijalne politike i mladih, Savska cesta 66, Zagreb

7. Hrvatski Crveni križ, Ulica Crvenog križa 16 u vremenu od 8 do 20 sati.


Ukoliko niste u mogućnosti nositi stvari, možete pomoći pozivom na broj telefona 060 90 11 (6,25 kn, PDV uključen) kojim se na račun Crvenog križa uplaćuje novac za poplavljena područja.

Nadamo se da će Vas se mnogo odazvati i pomoći sugrađanima u nevolji! 

 


 
2014-05-19 Na vrh
 Dan doktorata 2014.
 

 PhD Day 2014

Doktorski studij Biomedicina i zdravstvo
Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
poziva sve zainteresirane na

DAN DOKTORATA 2014.

koji će se održati 23. svibnja 2014.
s početkom u 10:00 sati u prostorima Fakulteta

Pozvani predavač dr. Steven Živko Pavletić (NCI/NIH, USA) održat će predavanje pod naslovom Chronic Graft-Versus-Host Disease - How to Address New Challenges in Clinical Research. Također, naša 174 doktoranda prikazat će prijedloge i dosadašnje rezultate svojih istraživanja posterima i kratkim usmenim izlaganjima.

Najvažniji cilj Dana doktorata je da se mladi istraživači međusobno upoznaju, izlože svoje rezultate i ideje kritici kolega, ali i šire znanstvene javnosti, te da se potaknu istraživanja kao najvažniji dio doktorskih studija.

Pozivamo Vas da svojom nazočnošću dodatno ohrabrite najmlađe istraživače u znanstvenom radu kojeg tek počinju.

Program Dana doktorata 2014.

Opširnije


 
2014-05-16 Na vrh
 VELIKI INTERVJU - "Informacijske i komunikacijske tehnologije u sestrinstvu", Prof. dr. sc. Josipa Kern i autori
 

Iz tiska je izašao tematski broj časopisa Acta medica Croatica (AMC). Tema broja su “Informacijske I komunikacijske tehnologije u sestrinstvu”. Najkvalitetnije radove studenata sestrinstva izabrali su nastavnici tijekom nastave. Autori radova su zatim pozvani da ih dorade u skladu s pravilima časopisa Acta medica Croatica. Nakon regularne recenzije (kako je to uobičajeno za AMC) radovi su ugledali svjetlo dana.

Gošća urednica tematskog broja časopisa je naša prof. dr. sc. Josipa Kern sa Katedre za medicinsku statistiku, epidemiologiju i medicinsku infromatiku. O tematskom broju časopisa razgovarali smo sa profesoricom Kern te autorima radova objavljenih u AMC-u (kako slijedi abecednim redom): Bosiljka Devčić, bacc.med.techn.; Glavna sestra Zavoda za nefrologiju, dijalizu i transplantaciju bubrega, Interna klinika KBC Rijeka; Josipa Dokozić, mag. sestrinstva, Jedinica intenzivnog liječenja Klinčkog odjela kardijalne kirurgije, KBC Osijek; Marina Fruk Marinković, mag.med.techn., Sestra za edukaciju, KB Dubrava; Vedrana Iveta, dipl.med.techn., Odjel za oftalmologiju, OB Dubrovnik; Miroslava Kičić, mag.sestrinstva; Glavna sestra odjela za stražnji segment oka, KB Sveti Duh; Biljana Kurtović, mag. sestrinstva; Glavna sestra Klinike za neurokirurgiju KBC Sestre milosrdnice; Marija Mateljić, mag.med.techn.; KB Merkur - Zavod za nefrologiju, Odjel za nadomjesno bubrežno liječenje; Ivica Matić, mag.med.techn., Škola za medicinske sestre Mlinarska; Marina Mihajlović, mag. sestrinstva; Kardiološka poliklinika, KBC Zagreb; Blaženka Pavlić, mag.med.techn., Glavna sestra Otorinolaringologije, OB Karlovac.

Prof. Kern ističe kako je osobito ponosna na naše studente sestrinstva te da ovaj broj časopisa itekako služi na čast Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu dok s druge strane autori naglašavaju kako su bili oduševljeni voljom prof. Kern za upoznavanjem sestrinske profesije i svih problema s kojima se sestre/tehničari susreću pri svakodnevnom radu.

Poštovana profesorice Kern čestitke Vama i autorima radova. Možete li nas sa par uvodnih riječi upoznati sa samom temom i onim što naziv Medicinska informatika podrazumijeva?

Prof. Josipa Kern: Zaista sam ponosna na sve kolege koji su prihvatili poziv da naprave rad i pokažu što se zapravo u sestrinstvu radi i što već postoji kao neka informatička aplikacija te u kojem smjeru bi trebalo ići. Inače, informatika u sestrinstvu je jedan dio medicinske informatike za koju doduše postoje različiti nazivi – međunarodne organizacije sve u sebi imaju naziv medicinska informatika. Međutim, neke zemlje inzistiraju da se to zove Health Informatics (Velika Britanija). U skladu s tim je međunarodna asocijacija za medicinsku informatiku prihvatila to pa je dodala i sada se to zove Biomedicinska i zdravstvena informatika. Mi smo ovdje nekako usvojili da govorimo o medicinskoj informatici. U skladu s tim postoji javnozdravstvena informatika, informatika u patologija, dentalna informatika itd. U ovom broju časopisa su se primarno obrađivale teme o informatici u sestrinstvu.

Koliko je trenutno prisutna virtualna komunikacija u sestrinstvu?

Ivica Matić: U našem radu smo ispitivali stavove i znanja medicinskih sestara o virtualnoj komunikaciji koja je prisutna i kojom se medicinske sestre i tehničari služe bilo e-mailovima ili korištenjem nekih novih aplikacija. Njihovi stavovi su dokazano pozitivni kada je u pitanju virtualna komunikacija. Upitna su njihova znanja u tom segmentu te smo uspjeli pokazati koja su to polja na kojima je nužno raditi, a tiču se usvajanja znanja. Kada je u pitanju elektronička pošta ona je dosta zastupljena  - po svim većim bolnicama i centrima se pacijenti naručuju na pretrage korištenjem elektroničke komunikacije. Imam iskustva sa KBC Zagreb da to prilično dobro funkcionira, ali uvijek ostanu nekakve domene kulture komuniciranja koje je potrebno dodatno prihvatiti.

Koliko je u tome bitna uloga fakulteta i studija o usvajanju znanja i vještina iz virutalne komunikacije?

Ivica Matić: Mi smo vidjeli da se polovica ispitanika služi virutalnom komunikacijom ne samo u profesionalne svrhe iz čega se može zaključiti da oni stječu znanja i izvan obrazovnog sustava. Mislim da je presudna važnost službenih kurikuluma na Fakultetu. Što se tiče srednjoškolskog obrazovanja situacija se zadnjih godina nešto popravila, ali mi i dalje ne možemo biti zadovoljni sa situacijom tamo gdje se obrazuju prvostupnici (na preddiplomskom studiju). Najveći broj sestara i tehničara upravo tamo stječe znanja i kompetencije te smatram da bi upravo tamo trebalo povećati broj sati nastave iz medicinske informatike. U znanstvenom smislu je zdravstvena informatika doista presudna zbog pronalaska informacija koji su nerijetko ključni u svakodnevnom radu.

Kako bismo danas definirali informatički pismenu medicinsku sestru tj. tehničara?

Bosiljka Devčić: Informatički obrazovane medicinske sestre jedinstveni su eksperti koji premošćuju jaz između kliničke prakse i tehnologije. One razumiju potrebe bolesnika i njihovih obitelji. Sestrinsku informatiku možemo definirati kao integriranu skrb, menadžment kliničke sestrinske prakse, prikupljanjem i obradom informacija o bolesniku korištenjem informatičke tehnologije doprinose sveukupnom zdravlju diljem svijeta. Jednostavnim rječnikom to znači specijalista sestrinske informatike može ujediniti  ekspertize sestrinske znanosti, računalne znanosti i informatičke znanosti za upravljanje podacima prikupljenim tijekom brige za bolesnike, a zatim stvaranje sigurnog informacijskog sustava koji će pomoći u komunikaciji i prijenosu informacija osobama koje su uključene u skrb.

PRIMJERI DOBRE KLINIČKE PRAKSE

Koje su prednosti, a koja bi bila eventualna ograničenja pri uvođenju informatizacije u zdravstveni sustav?

Marina Mihajlović: Radim u kardiološkoj poliklinici KBC-a Zagreb. Uvođenjem informatizacije došlo je do poboljšanja kvalitete upravljanja brojnim procesima u poliklinici. Također je olakšan rad medicinskom osoblju, postignuta je  bolja koordinacija rada, naručivanje za pregled i dijagnostiku obavlja se računalno, brža je  izrada različitih izvještaja, olakšan znanstveno istraživački rad, određeni podatci se automatski prenose u povijest bolesti, bolja je čitljivost i dostupnost podataka, brža obrada pacijenta, te su pacijenti zadovoljniji povećanjem kvalitete pruženih usluga. Od ograničavajućih čimbenika rekla bih da je tu potrebna stalna edukacija osoblja, dodatna financijska sredstva te potreba za stalnim  održavanjem informacijskog sustava.

Prof. Josipa Kern: To vrijedi za bolnički dio, ali u izvanbolničkom djelu zdravstvene zaštite i nije baš takva situacija. Tretnuačno se radi jedan diplomski rad koji je vezan za sestrinsku dokumentaciju u obiteljskoj medicni gdje sestra obavlja jedan dio posla koji uopće nije prepoznat kao takav. Nije svugdje tako sjajno. U bolnici su veći zahtjevi, veći broj sestara i bitno se razlikuje od primarne zdravstvene zaštite.

Aplikacija „Kardio“ se od 2009. godine upotrebljava u jedinici intenzivnog liječenja kardijalne kirurgije KBC Osijek. Koje su dobre strane aplikacije Kardio?

Josipa Dokozić: Prije svega moram napomenuti kako je na našem odjelu u travnju 2014. godine implementiran bolnički informacijski sustav (BIS) koji sadrži modul sestrinske dokumentacije i trenutno se aplikacija Kardio ne koristi. Ali bih svakako odgovorila na Vaše pitanje - U odnosu na prijašnje papirnato vođenje sestrinske dokumentacije kada je postojala vjerojatnost gubljenja dokumentacije, prednost aplikacije Kardio očituje se u tome što se na jednom mjestu evidentiraju svi provedeni postupci tijekom boravka bolesnika na odjelu kardijalne kirurgije i jedinici intenzivnog liječenja čime se dobiva trajan uvid u stanje bolesnika, kontinuitet skrbi, kronološki pregled podataka i evaluaciju. Nadalje, podaci su pregledniji i brže se pristupa podacima u samo nekoliko klikova mišem. Jedna od dobrih strana aplikacije je i  to što se podaci trajno pohranjuju, pa ako se nešto „zaboravilo“ reći usmenom primopredajom u svakom trenutku se može iščitati iz aplikacije. Posebno bih istaknula korisnost aplikacije u dvije rubrike (Cijevi i Mikrobiološki protokol) koje su usko vezane uz specifičnost i način rada u jedinici intenzivnog liječenja.

Uloga informatizacije sestrinske dokumentacije u provođenju zdravstvene njege bolesnika?

Biljana Kurtović: Informatizacija sestrinske dokumentacije omogućuje brzi uvid u podatke iz područja zdravstvene njege. Zbog sveopće pristupačnosti, umreženosti, uz povezanost podataka, lakši uvid u kronologiju zbivanja o osnovnim ljudskim potrebama, stanju pacijenta vezano za tijek bolesti, omogućuje se suradnja i participacija svih medicinskih sestara u kliničkoj jedinici. Kompletiran elektronički oblik povezuje se s elektroničkim zapisima drugih profesija. Na taj način će se, uz postepeno oblikovanje informacijskih sustava, svi objediniti u određenoj klinickoj jedinici. Sljedeći korak pretpostavlja povezivanje s drugim bolnicama i ustanovama. To će omogućiti svim zdravstvenim djelatnicima pristup sestrinskim, medicinskim i drugim zdravstvenim podacima, uz poštivanje visokih standarda zaštite podataka.

Kvalitetna selekcija, pohranjivanje i pretraživanje omogućava da brojni podaci postanu važne informacije značajne za planiranje zdravstvene njege i samu organizaciju sestrinske prakse. Primjena procesa zdravstvene njege, kontinuirano praćenje stanja pacijenta, ali i vrednovanje sestrinskog rada daje imperativ primjeni sestrinske dokumentacije kao informativnom alatu za opis sestrinske prakse. Njezina primjena omogućava trajni uvid u stanje pacijenta, dostupnost podataka, kontinuitet skrbi, kronološki pregled rezultata i evaluaciju. Služi i kao materijal za edukaciju medicinskih sestara te kao široka baza podataka za istraživanja u sestrinstvu.

Što takve i slične informatička aplikacije donose sestrinstvu kao struci?

Vedrana Iveta: Omogućavaju kvalitetniju selekciju podataka kao preduvjet dobre sestrinske prakse. Iznimna važnost je  pohranjivanje podataka kroz aplikaciju koja omogućava da brojni podaci o pacijentima ostaju trajno pohranjeni, a u tekućem procesu rada su važne informacije značajne za planiranje zdravstvene njege  i samu organizaciju sestrinske prakse.

Ono što nam kao struci donose - prije svega veće osobno zadovoljstvo poslom koji obavljamo, postepeno povećanje  razine profesionalne samostalnosti, mogućnost promoviranja i  prepoznavanja profesije, bolje rezultate rada, mogućnost daljnjih istraživanja u sestrinstvu te preduvjete na organizaciju ustanove u smislu broja sestara.

UKLJUČENOST SUDIONIKA ZDRAVSTVENOG SUSTAVA

Kako biste ocijenili uključenost sestara i tehničara u samu izradu i planiranje izrade aplikacija koje su namijenjene upravo njima?

Marina Mihajlović: Sudjelovali smo u planiranju i izradi aplikacija. Podijelili smo svoja iskustva i upozorili na što bi se trebala obratit pozornost, a koje stvari su možda suvišne. Zadovoljni smo načinom na koji smo uključeni.

Ivica Matić: Postoji Zakon o sestrinstvu koji regulira cijelu praksu sestrinstva i on regulira vođenje sestrinske dokumentacije. U početku se vodila u papirnatom obliku. Sada su razvijene brojne aplikacije koje su integrirane u bolnički informatički sustav (BIS) ili se prodaju kao samostalne aplikacije koje se koriste u bolnicama. Dakle, prema tom Zakonu sestre su dužne voditi obavezni dio medicinske dokumentacije. Radi se znači o zakonskoj regulativi prema kojoj se sestre susreću sa informatiziranom dokumentacijom.

U kojoj mjeri su pacijenti uključeni u stvaranje medicinske dokumentacije?

Marija Mateljić:  U Sveučilišnoj klinici za dijabetes, endokrinologiju i bolesti metabolizma Vuk Vrhovac Kliničke bolnice Merkur već niz godina u svrhu najkvalitetnijeg liječenja osoba sa šećernom bolesti implementiran je informacijski sustav. U sveobuhvatnom liječenju tih bolesnika važan udio zauzima terapijska edukacija pri čemu najveći dio aktivnosti pripada sestrinstvu. Svrha je osposobiti bolesnika kako postići optimalnu regulaciju bolesti svladavanjem vještina terapije i samokontrole, kao i podukom o postupcima u suočavanju s problemima vezanim za očuvanje zdravlja i bolest, te motivirati bolesnika za brigu o vlastitom zdravlju.  Pri tome medicinske sestre kreiraju i koriste elektroničke sestrinske zapise koji su važne sastavnice jedinstvenog elektroničkog zdravstvenog zapisa bolesnika. Osobe sa šećernom bolesti su u velikoj mjeri uključene u vlastito liječenje. Jedan od načina je samokontrola razine glukoze u krvi uređajem za brzo čitanje koji ima mogućnost dugoročnog praćenja i temeljitog analiziranja vrijednosti. Očitanje se pohranjuje kao elektronički osobni zapis, te je tako sastavnica jedinstvenog zdravstvenog zapisa bolesnika. Omogućava svim uključenim profesionalcima donošenje najboljih mogućih odluka u liječenju bolesnika. Bolesnika ovakova uključenost motivira i pomaže mu nositi se sa svim nedaćama koje nosi njegova kronična bolest - bolje razumije sva zdravstvena zbivanja, jednostavnije upravlja bolešću i više i kvalitetnije koristi ostatak zdravlja.

Medicinske sestre i tehničari vrlo često izravno komuniciraju s pacijentima i njihovim obiteljima – gdje se može smjestiti Vaša savjetodavna uloga u kontektstu medicinske informatike?

Miroslava Kičić:  Upravo sam pisala rad na temu savjetodavne uloge medicinske sestre i zapravo kroz rad sam prikazala sve ono što medicinska sestra može i što bi mogla iskoristiti kroz virutalnu komunikaciju  u svom radu s pacijentima. Kod nas u bolnici prisutna je virtualna komunikacije putem e-maila, ali i putem SMS poruka - dan prije zakazanog zahvata/pregleda šalje se SMS poruka pacijentima kako ne bi propustili zakazani termin. Uzevši u obzir da veliki broj naših pacijenata nije iz Zagreba komunikacijom sa pacijentima putem e-maila olakšan je transportni i financijski aspekt liječenja/savjetovanja pacijentima. Definitivno nam je olakšan način uspotavljanja komunikacije i održavanja iste. U radu sam se osvrnula i na dobru praksu u inozemstvu za koju se nadam da će kroz neko vrijeme zaživjeti i kod nas. U inozemstvu je praksa da sestra na svakoj web stranici veće klinike ili ustanove putem kratkih filmova educira i obavještava pacijente o čitavom procesu hospitalizacije kako bi se pacijenti i psihički što bolje pripremili.

U kojoj mjeri je razvijena svijest o važnosti poznavanja novih tehnologija?

Martina Fruk Marinković: Pisala sam rad na temu kontinuirane odgovornosti za profesionalnost i informacijsku pismenost medicinskih sestara. Standarde informacijske pismenosti potrebno je uključiti u sve segmente sestrinstva, budući da je to jedan od temelja za razvoj i nadogradnju sestrinske profesije. Primjerice, svjedoci smo razvoja istraživanja u sestrinstvu. Kako bi se rezultati istraživanja mogli uspoređivati sa istraživanjima drugih autora, značajno je posjedovati znanja i vještine u pretraživanju bibliografskih baza podataka u području medicine. Činjenica je da i kod nas, kao i u svijetu, još uvijek postoji deficit  znanja o informacijskoj i komunikacijskoj tehnologiji kao i o načinima i mogućnostima njezine primjene. Sukladno iskustvima iz prakse, evidentna je potreba usvajanja znanja i vještina za pronalazak i evaluaciju kvalitete stručnih informacija na internetu. Medicinske sestre eduka­tori imaju značajnu odgovornost za razvoj i unaprjeđenje informacijske pismenosti, a obveza je svih medicinskih sestara da standarde informacijske pismenosti uključe u svoju svakodnevnu praksu.

REGISTAR LARINGEKTOMIRANIH

Zašto nam treba registar laringektomiranih?

Blaženka Pavlić: Registar laringektomiranih nam treba da bi imali uvid koliko takvih pacijenata ima, da li je provedena radioterapija i/ili kemoterapija, da li nose kanilu, koje vrste i veličine (plastična, metalna, silikonska, jednostroka ili dvostruka), koriste li pribor za ovlaživanje i zagrijavanje udahnutog zraka i koji (naljepke, kazete, traheofiks itd), da li su i kako rehabilitirali glas (govorne vježbe u instituciji, kod logopeda, ezofagealno, govornom protezom, elektrolarinksom), da su članovi Kluba laringektomiranih osoba, koriste li neke od oblika rehabilitacije preko Kluba (pjevanje, plivanje, organizirani boravak u stacionarnim ustanovama za rehabilitaciju), duljina trajanja njihova bolovanja, njihova radna sposobnost i invaliditet, uvid dolazaka na kontrolne preglede. A takvi podaci nam trebaju kako bi im mi mogli pružiti pomoć kod same nabavke pomagala, uputiti ih na međusobno savjetovanje, vraćanje u normalan život, a to ne možemo ako ne znamo za takve osobe.

Što bi takva aplikacija donijela sestrinstvu kao struci?

Blaženka Pavlić: Takva aplikacija je jedini izvor podataka o tim pacijentima. Njima treba stručna pomoć kako liječnika tako i sestara. Posao medicinske sestre nije samo u bolnici, već one rade i na terenu. Kako nema podataka, sestre u patronaži i kućnoj njezi ne znaju za njih, a cilj i zadaća sestara i sestrinstva je ne samo pomoć oboljelima već i rad u preventivi gdje bi i laringektomirane osobe mogle pomoći svojim izlaganjima i svojim povratkom u okolinu. Jedino uz pomoć registra laringektomiranih osoba medicinske sestre bi pravovremeno mogle obići takve osobe, na vrijeme ih uputiti ako uoče probleme ili im pomoći, kako ne bi došlo do komplikacija koje zahtijevaju hospitalizaciju.

ZAKLJUČAK...

Prof. Josipa Kern: Kada govorimo o medicinskoj informatici onda u prvom redu mislimo na informatizaciju zdravstvenog sustava, odnosno primjenu suvremenih tehnologija (informacijskih i komunikacijskih) u kreiranju i vođenju multimedijalne dokumentacije o pacijentu (tekst, slika, video, ton), na medicinsku aparaturu podržanu informacijskim tehnologijama za potrebe dijagnostike i terapije (npr. CT, NMR i s.), na sustave potpore odlučivanju (liječniku, medicinskoj sestri, menadžeru ili javnozdravstvenom stručnjaku) i, što je posebno važno, komunikaciju između i unutar svih segmenata zdravstvenog sustava (primarna zdravstvena zaštita, laboratoriji, dijagnostičke, terapijske i rehabilitacijske jedinice, bolnice, zavodi za javno zdravstvo, zdravstveno osiguranje).

Osnova medicinske informatike je elektronički zdravstveni zapis (EZZ), odnosno cjelovita dokumentacija o pacijentu "od rođenja do smrti". Kako treba izgledati i kojim uvjetima udovoljavati sustav EZZ u Europi je regulirano principima nastalim u Eurorec-u. Deklaracijom o e-zdravlju Akademije medicinskih znanosti Hrvatske naglašena je potreba za harmonizacijom razvoja procesa informatizacije zdravstvenog sustava s europskim trendovima kao i potrebom medicinsko-informatičke edukacije svih dionika u zdravstvenom sustavu, s posebnim naglaskom na njihovom sudjelovanju u procesu informatizacije od samog početka osmišljavanja informacijskog sustava.

Medicinski fakultet u Zagrebu slijedi ideju medicinsko-informatičke edukacije kako za studente medicine tako i (u još većoj mjeri) za studente sestrinstva. Uspješnost predmeta Informatika u sestrinstvu rezultirala je nizom vrijednih studentskih radova objavljenih u tematskom broju časopisa Acta medica Croatica, što pokazuje da Medicinski fakultet ide dobrim smjerom u osnaživanju dionika zdravstvenog sustava kao aktivnih dionika u razvoju i unapredjivanju e-zdravlja, u prvom redu medicinskih sestara.

Treba napomenuti da medicinska informatika uključuje i pacijente i njihovu edukaciju o zdravlju i za zdravlje. S obzirom na to da internet obiluje zdravstvenim informacijama različite kvalitete i pouzdanosti medicinska informatika se pobrinula da im ukaže na one informacije o zdravlju kojima se može vjerovati. Uveden je HONcode kao certifikat koji potvrđuje pouzdanost zdravstvenih informacija na mrežnim stranicama. O svemu tome prvo moraju biti informirani zdravstveni stručnjaci kako bi mogli upozoriti pacijente gdje i što mogu naći na internetu (kada je riječ o zdravlju). A naši studenti sestrinstva i studenti medicine to znaju...

Razgovarao: Danko Relić, dr.med.

Dio autora radova objavljenih u tematskom broju AMC-a

(S lijeva na desno: Marina Mihajlović, Ivica Matić, Marina Fruk Marinković,

Miroslava Kičić, Marija Mateljić, prof.dr.sc. Josipa Kern)


 
2014-05-02 Na vrh
 Rezultati izbora za zastupnike Sabora Sindikata
 
 

 
2013-10-31 Na vrh
 Sveta misa za pokojne darivatelje tijela Zavoda za anatomiju „Drago Perović“ (FOTO prilog)
 

Sveta misa za pokojne darivatelje tijela Zavoda za anatomiju „Drago Perović“ Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu održala se u petak 25.10.2013. godine u crkvi Krista Kralja na Mirogoju, a predvodio ju je dr. Zvonimir Kurečić.


 
2013-10-28 Na vrh
 Izbor nastavnih baza za Kliničku propedeutiku
 

Izbor nastavnih baza za Kliničku propedeutiku za studente 3. godine započinje 16.10.2013 u 9 sati i završava 18.10,2013 u 13 sati

KBC Zagreb                148 studenata

Dubrava                     28 studenata

Merkur                       48 studenata

Vinogradska i Sv. Duh  59 studenata

Poveznica na aplikaciju


 
2013-10-16 Na vrh
 HOW TO REGENERATE A BROKEN HEART?
 

Pozivamo vas na predavanje koje će se, pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Republike Italije, održati u organizaciji Talijanskog instituta za kulturu u Zagrebu, a u sklopu obilježavanja Tjedna talijanskog jezika u svijetu koji ove godine ima za temu: Istraživanja, otkrića i inovacije: Italija  znanja.

U sklopu navedene manifestacije, ugledni gost iz Italije, profesor Mauro Giacca, direktor Međunarodnog centra za genetsko inženjerstvo i biotehnologiju u Trstu, održati će predavanje iz područja regenerativne medicine na temu regeneracije ljudskog srca nakon infarkta putem matičnih stanica.http://www.icgeb.trieste.it/mauro-giacca.html

Predavanje će se održati  u utorak, 22. listopada 2013. u predavaonici Zavoda za histologiju i embriologiju u 13,45.

Prof.dr.sc. Davor Ježek

Prodekan za međunarodnu suradnju

Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu


 
2013-10-09 Na vrh
 Počinje izbor izbornih predmeta za 5. godinu
 

OBAVIJEST STUDENTIMA 5.GOD. u ak.god. 2013/14.

Studenti su obvezni prijaviti jedan (1) izborni predmet putem interneta. Izborni predmet se dodjeljuje prema ponderiranom prosjeku.

Prijave će se održati u dva kruga.

Prvi krug prijava započet će u 10,00 sati 09.10.2013.. završno sa 11.10.2013. u 10,00 sati.

Nakon prvog kruga provjerite da li ste dobili izborni predmet, ako ne

u drugom krugu s početkom u 12,00 sati 11.10.2013. do 10,00 sati 14.10.2013. možete se prijaviti na preostale predmete koji nisu popunjeni.

poveznica na aplikaciju


 
2013-10-09 Na vrh
 Nastupno predavanje dr.sc. Irena Hrstić i dr.sc. Mirjana Kalauz
 

P O Z I V

izvanredna sjednica Katedre za internu medicinu održati će se u

petak 04. 10. 2013. godine u 12,00 sati

U DVORANI HAHN EDUKACIJSKOG CENTRA NA REBRU

Dnevni red:

1. Nastupno predavanje dr.sc. Irena Hrstić – Kronični virusni hepatitis

2. Nastupno predavanje dr.sc. Mirjana Kalauz - Akutni pankreatitis

Tajnik Katedre: Pročelnik Katedre:

Doc. dr.sc. Darko Kaštelan Prof.dr.sc. Branimir Anić


 
2013-10-02 Na vrh
 Međunarodni simpozij Nikola Škreb: Development and Stem Cells at the Begining of New Millennium, MEF, 10-11. listopada 2013.
 

Pozivamo Vas na međunarodni simpozij Nikola Škreb Development and Stem Cells at the Begining of New Millennium koji će se održati sljedeći tjedan 10-11. listopada 2013. u Biološkoj dvorani Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Na simpoziju u čast akademika Nikole Škreba (1920-1993), pionira razvojne biologije, osnivača Zagrebačke embriološke škole te dugogodišnjeg pročelnika Katedre za medicinsku biologiju Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, sudjelovat će eminentni znanstvenici iz Hrvatske i svijeta te članovi Katedre.

Ulaz na simpozij je slobodan.

Pozivnica

Plakat

 

 


 
2013-10-01 Na vrh
 Izbor nastavnih baza za prvi turnus Interne medicine
 

Izbor nastavnih baza za prvi turnus Interne medicine
     

Izbor nastavnih baza za prvi turnus Interne medicine počinje 01.10.2013. u 11 sati i završava 03,10,2013. u 13 sati.

Broj studenata po nastavnim bazama

Rebro                                64

Vinogradska i Sv.Duh     24

Merkur                               23

Dubrava                            16


Poveznica na aplikaciju


 
2013-10-01 Na vrh
 OBAVIJEST STUDENTIMA 6. GODINE STUDIJA - dežurstva
 

OBAVIJEST STUDENTIMA 6. GODINE STUDIJA

U ak. g. 2013./2014. Prema nastavnom planu studenti 6. godine studija dužni su odraditi dežurstva i to:

Na klinikama za internu medicinu 2 dežurstva /12 sati ukupno/

Na klinkama za psihijatriju 1 dežurstvo /8 sati ukupno/

Na klinici za pedijatriju 2 dežurstva /10 sati ukupno/

Na klinika za ginekologiju 2 dežurstva /12 sati ukupno/

Na klinici za zarazne bolesti 1 dežurstvo /8 sati ukupno/

Na klinikama za kirurgiju 2 dežurstva /10 sati ukupno/

Izbor klinika u kojima će se odrađivati dežurstva započet će u utorak 01. listopada 2013.

Dežurstva započinju 03. listopada. 2013.


 
2013-09-30 Na vrh
 Mrtvozornštvo obavijest studentima 6.god. u ak.god. 2013/14.
 

Studenti 6.g. obvezni su prijaviti dva dana mrtvozorništva koje će se voditi kao jedan izborni predmet. Maksimalno se može prijaviti dva studenta po danu. Mrtvozorništvo počinje 03.10.2012. a prijaviti se mogu u kontinuirano do kraja akademske godine po principu prijava za dežurstvo. (link)

Studenti trebaju ispisati obrazac koji je ponuđen i ovjeriti ga potpisom i pečatom nastavnika s kojim su taj dan odradili mrtvozorništvo.


 
2013-09-30 Na vrh
 Počinje prvi krug izbora izbornih predmeta za 2. godinu
 

OBAVIJEST STUDENTIMA 2.GOD. u ak.god. 2013/14.

Studenti su obvezni prijaviti dva (2) izborna predmeta putem interneta. Izborni predmet dodjeljuje se prema ponderiranom prosjeku.

U ZIMSKOM SEMESTRU ponuđena su četiri izborna predmeta za koje se mogu prijaviti samo studenti koji su u tijeku slušanja TNZ.

ZA LJETNI SEMESTAR će biti ponuđeni ostali predmeti.

Prijave će se održati u dva kruga.

Prvi krug prijava započet će u 10,00 sati _01.10.2013. završno sa _04.10.2013. u 10,00 sati. (link)

Nakon prvog kruga provjerite da li ste dobili 2 izborna predmeta.

U drugom krugu s početkom u 12,00 sati _04.10.2013. do 10,00 sati _07.10.2013. možete se prijaviti na preostale predmete koji nisu popunjeni.

Studenti koji nemaju „rešetku“ u indeksu za izborne predmete neka istu zatraže u referadi.


 
2013-09-30 Na vrh
 Nastava iz predmeta Anatomija započeti će u ponedjeljak 30.09.2013. u 10h
 

Nastava iz predmeta Anatomija započeti će u ponedjeljak 30.09.2013. u 10h uvodnim predavanjem koje će se održati u predavaonici Zavoda za anatomiju "Drago Perović".


 
2013-09-26 Na vrh
 Priopćenje za javnost vezano uz uvjete upisa na integrirani studij medicine na Medicinskom fakultetu
 

Priopćenje za javnost vezano uz uvjete upisa na integrirani preddiplomski i diplomski studij medicine na Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu u akademskoj godini 2011/2012.


 
2010-12-28 Na vrh
 Suglasnost Senata Sveučilišta o promjeni kriterija upisa na Medicinski fakultet
 

ODLUKA Senata Sveučilišta u Zagrebu kojom se daje suglasnost Medicinskom fakultetu Sveučilista u Zagrebu na promjenu kriterija upisa studenata u 1. godinu studija u akademskoj godini 20I1./20I2.

 

Odluka (pdf)


 
2010-12-16 Na vrh
 XXVIII SALTYKOW MEMORIAL MEETING
 

Institute of Pathology

University of Zagreb School of Medicine

XXVIII SALTYKOW MEMORIAL MEETING


Placental pathology

Prof. Michael Wells, UK
Prof. Marina Kos, Croatia

Second announcement (pdf)


 
2010-10-19 Na vrh
 Pokrenuta je on line studentska anketa - riječ prodekana za nastavu
 

Dragi kolege studenti,

„on line“ studentska anketa koja je prošle akademske godine prošla testnu fazu, otvorena je za sve predmete svih godina. Ovakav način ispunjavanja ankete omogućava vrlo brzu evaluaciju rezultata te, od svih željenu, brzu povratnu informaciju. Ova anketa zahtijeva i određeni nivo akademske suradnje – ispunjava se tek nakon odslušanog predmeta, ocjenjuju se samo nastavnici čiju nastavu je student pohađao. Nadamo se da ćete prihvatiti ovu anketu, njenim ispunjavanjem pomoći u unaprjeđivanju studija te na taj način pomoći i sebi i svojim kolegama. U odnosu na „papirnatu“ ova anketa je bitno fleksibilnija i s vremenom će se moći prilagođavati i vašim sugestijama (a nadamo se da će ih biti).

 Vaš prodekan za nastavu


 
2010-10-18 Na vrh
 Otvoren je jesenski upisni rok za 8. generaciju CARNetove E-learning akademije
 

Otvoren je jesenski upisni rok za 8. generaciju CARNetove E-learning akademije, na programe E-learning Management, E-learning Tutoring i E-learning Course Design.

Prijave i upisi traju od 23. kolovoza do 15. rujna, a nastava pocinje 30. rujna 2010. godine.

Programi E-learning akademije namijenjeni su voditeljima obrazovnih ustanova, profesorima, nastavnicima i tehnickom osoblju te svimakoji žele naučiti kako voditi e-learning projekte, izraditi online obrazovne materijale i poučavati putem Interneta. Svaki program traje dva semestra i odvija se najvećim dijelom online, uz tri radionice u učionici.

Vise informacija o programima i uvjetima upisa, kao i online prijavnicu, potražite na adresi http://www.carnet.hr/ela/upisi. Za dodatne informacije obratite nam se elektronickom postom na adresu ela@carnet.hr ili telefonom na broj (01) 6661-760. Novosti pratite i putem Twittera na adresi http://twitter.com/ELAcademy.

 

E-learning akademija

Hrvatska akademska i istrazivacka mreza - CARNet

10000 Zagreb

J. Marohnića 5

URL: http://www.carnet.hr/ela

Tel: (01) 6661-760

 


 
2010-08-26 Na vrh
 Počela je 41. Međunarodna fizička olimpijada u Zagrebu
 

U Zagrebu se održava 41. Međunarodna fizička olimpijada od 17. do 25. srpnja ove godine. Glavni organizator je Hrvatsko fizikalno društvo uz suorganizaciju Sveučilišta u Zagrebu, a financijsku potporu pruža Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa te Grad Zagreb. Međunarodna fizička olimpijada je najveće i najprestižnije natjecanje učenika srednjih škola u znanju fizike koje se organizira svake druge godine od 1967. godine.

s

Ove godine učestvuje oko 400 učenika iz ukupno 82 države. Ekipe zemlje sudionica čini najviše pet natjecatelja i dva voditelja – mentora. Učenici se natječu individualno rješavajući teorijske i eksperimentalne zadatke. Samo natjecanje za natjecatelje traje dva dana, ali za pripremu zadataka na materinjem jeziku učenika i ocjenivanje je potrebno dosta vremena. Na kraju učenicima se dodjeljuju medalje: zlatne, srebrne i brončane kao i na svakoj drugoj olimpijadi. Zanimljivo je da na fizičkoj olimpijadi zlatnu medalju dobiva prvih 8% rangiranih natjecatelja, slijedećih 17% srebrnu, a brončanu medalju 25%. Naši učenici na Međunarodnoj fizičkoj olimpijadi učestvuju od 1992. godine i do sada su osvojili 11 brončanih medalja.

Ninoslav Rudman (drugi s lijeva) i Paula Bartovčak s veselim natjecateljima.

Organizacija olimpijade u Zagrebu uključuje i brigu o 400 natjecatelja, 150 voditelja – mentora te još stotinjak gostiju. Organizacijski odbor 41. Međunarodne fizičke olimpijade, čiji svi članovi participiraju na volonterskoj razini, oslanja se na pomoć 120 volontera – vodiča i logističara te 80 volontera - ocjenjivača. Među volonterima sam pronašla i dvoje naših studenata medicine („očistili“ su prvu godinu). Paula Bartovčak je kao vodič zadužena za pet veselih učenika iz Gruzije, a Ninoslav Rudman pak radi na help desku. Radno vrijeme naših volontera je od 0 do 24 sata svih 8 dana trajanja olimpijade.

s

 

Ninoslav Rudman (prvi s lijeva) i Paula Bartovčak (donji red u sredini) s kolegama volonterima.

No, nije sve na olimpijadi samo fizika. Naši gosti će posjetiti Krapinu, NP Plitvička jezera, Muzej Nikole Tesle u Smiljanu, Zadar i Crikvenicu. Nadamo se da će natjecatelji ostvariti dobre rezultate i da će im posjet našoj domovini ostati u lijepom sjećanju. Također se nadamo da će organizatori i njihovi pomagači - volonteri nakon završetka olimpijade otići na miran i zaslužen godišnji odmor.

 

 

Sanja Dolanski Babić, volonter - ocjenjivač

 

 


 
2010-07-20 Na vrh
 Izbori u sindikatu
 

Nezavisni sindikat znanosti i visokog obrazovanja

Podružnica Medicinskog fakulteta

 

 

Poštovani članovi Sindikata

 

Nakon četiri godine ponovno je vrijeme za nove izbore u Sindikatu. Biramo zastupnike u podružnici koji će tada biti i naši predstavnici na Saboru Sindikata za izbor novog čelništva Sindikata znanosti.

U privitku Vam dostavljamo materijale za predstojeće izbore.

Molimo Vas da ih pročitate te u priloženi formular upišete svoj prijedlog kandidata za zastupnike i listić dostavite do 14. listopada g. Mići Koraću , Tajništvo Fakulteta, Kadrovska služba, soba 211.

Izbori na našoj podružnici održat će se od 26. do 28. listopada 2009. u vremenu od 11-15 sati u sobi g. Mići Koraću , Tajništvo Fakulteta, Kadrovska služba, soba 211.

Ujedno vas pozivamo na sastanak Sindikalne podružnice MF koji će se održati u srijedu 14. listopada 2009. u 13,30 sati u Novoj vijećnici na II katu dekanata Fakulteta,.

Dnevni red:

1) Informacije o predstojećim izborima

2) Imenovanje izbornog povjerenstva

3) Izvješće o radu Podružnice u proteklom mandatu

4) Razno

 

Glavni povjerenik

Sindikalne podružnice

 

Mr. sc. Maja Balarin

Opširnije obavijesti na stranicama NSZVO

 


 
2009-10-02 Na vrh
  Povoljnija kupnja školskih udžbenika i pribora
 

Nezavisni sindikat znanosti i visokog obrazovanja potpisao je ugovor s tvrtkom PROFIL INTERNATIONAL d.o.o. koji članovima Sindikata omogućuje kupnju školskih udžbenika i pribora po povoljnijim uvjetima:

  • popust od 7% za obročno plaćanje do 8 rata bez kamata putem obustave na plaću kupca, zaključno do 31. listopada 2009. godine
  • popust od 5% za obročno plaćanje do 10 rata bez kamata putem obustave na plaću kupca, zaključno do 31. listopada 2009. godine
  • besplatni plastični omoti za udžbenike, radne bilježnice i ostale priručnike
  • besplatna dostava u Hrvatskoj na unaprijed dogovorene lokacije (s time da se dostava ne vrši do kućnih vrata svakog pojedinog kupca/člana NSZ)

 

 

Kako povoljnije kupiti školske udžbenike i pribor?

 

Prodaja školskih udžbenika i pribora po gore navedenim uvjetima organizira se isključivo putem sindikalnih podružnica koje narudžbenice prodavatelja distribuiraju svojim članovima.

Obavještavamo sve sindikalne podružnice da narudžbenice za školske udžbenike i pribor mogu preuzeti s naše web stranice http://www.nsz.hr/novosti-ostale-vijesti.php?NID=397

Svatko tko se odluči kupovati školske udžbenike i pribor pod gore navedenim uvjetima, dužan je potpisati izjavu o obustavi plaće, istu ovjeriti u računovodstvu kod svog poslodavca te je dostaviti sindikalnoj podružnici (sindikalnom povjereniku ili osobi koju sindikalni povjerenik ovlasti za odrađivanje ovog posla).

Obavještavamo sindikalne podružnice da izjavu o obustavi  plaće također mogu preuzeti s gore navedene web stanice i uručiti je zainteresiranim kupcima.

 

Ostale ugovorene povoljnosti

 

Obavještavamo da je potpisan i ugovor između Matice hrvatskih sindikata i PROFIL MULTIMEDIJA d.o.o., temeljem kojeg svi članovi Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja i ostali članovi sindikata uključenih u Maticu ostvaruju sljedeće povoljnosti:

 

  • popust od 7% za gotovinsko plaćanje na cjelokupan asortiman u Profilovim multimedijalnim knjižarama, zaključno do 31. listopada 2009. godine
  • trajan popust od 10% za gotovinsko plaćanje na sva Profilova izdanja popularne knjige u Profilovim multimedijalnim knjižarama, počevši od 01. studenog 2009. godine.

 

Za ostvarenje gore navedenih popusta na gotovinsko plaćanje, kupac je pri kupnji u Profilovim multimedijalnim knjižarama dužan prilikom plaćanja predočiti osobnu iskaznicu te člansku iskaznicu Nezavisnog sindikata znanosti i visokog obrazovanja.


 
2009-08-25 Na vrh
 Sindikat - referendum o prihvaćanju sporazuma o plaćama
 

NEZAVISNI SINDIKAT ZNANOSTI I VISOKOG OBRAZOVANJA

Independent Union of Research and Higher Education Employees of Croatia

Sindikalna podružnica Medicinskog fakulteta, Zagreb, Šalata 3

 

sind

Poštovani članovi,

 

Nezavisni sindikat znanosti i visokog obrazovanja raspisao je referendum o prihvaćanju sporazuma o plaćama.

Referendum će se u našoj ustanovi održati:

- u ponedjeljak, 8. lipnja od 9 do 15 sati

- u utorak, 9. lipnja od 9 do 15 sati

Glasačka mjesta:

I. Ured g. Miće Koraća, s. 211, II. kat nove zgrade dekanata, Šalata 3

II. Ured gđe Slavice Barbić, s. 123, I. kat, Škola narodnog zdravlja "A. Štampar",

Rockefellerova 4

III. Studentska referada, gđa Velka Despot, Edukacijski centar, KBC Zagreb,

Kišpatićeva 12

Referendum se provodi radi prihvaćanja sporazuma o plaćama koji je 13. svibnja 2009., nakon štrajka, parafiran između Vlade Republike Hrvatske i osam sindikata javnih službi. Sporazum stupa na snagu tek ako ga članovi prihvate na referendumu. Stoga Vas molimo da, nakon što pažljivo pročitate Glasnik, pristupite izjašnjavanju i izrazite svoje stajalište.

 

Glavni povjerenik

mr. sc. Maja Balarin

 


 
2009-06-04 Na vrh
 Komemoracija za mr.sc. Željka Bantića - 29. svibnja 2009. - Dvorana O u Školi narodnog zdravlja "Andrija Štampar"
 

Komemoracija za nedavno preminulog

mr.sc. Željka Bantića, dr.med., umirovljenog dugogodišnjeg nastavnika

Škole narodnog zdravlja „Andrija Štampar“ Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu

održati će se

u petak, 29. svibnja 2009. godine s početkom u 13 sati

u dvorani O (II. kat) Škole narodnog zdravlja
„Andrija Štampar“, Rockefellerova 4, Zagreb.


 
2009-05-29 Na vrh
 XCARNet - nova generacija uredjaja za pristup Internetu na području grada Zagreba
 

Postovani korisnici,


Ovim putem Vas obavijestavamo da ce tvrtka B.net tijekom mjeseca
prosinca izvrsiti prelazak na novu generaciju uredjaja za pristup
Internetu na sirem podrucju grada Zagreba. Kako nova generacija
uredjaja ne podrzava PPPoE tehnologiju koju su korisnici XCARNet
paketa do sada koristili neophodno je izvrsiti odredjene promjene u
tehnologiji prihvata korisnickih podataka tako da cete od sada za
spajanje morati koristiti PPTP umjesto dosadasnje PPPoE veze.

Prebacivanje korisnika na nove uredjaje planirano je kroz mjesec
prosinac. Od trenutka prelaska korisnici XCARNeta se vise nece moci
spojiti putem PPPoE veze na CARNet mrezu i Internet. Umjesto toga
morat ce kreirati i pokrenuti novu PPTP vezu.

Detaljne upute za spajanje putem PPTP svaki korisnik ce dobiti na
kucnu adresu, a snjima i planirani datum prelaska za pojedinog
korisnika. Termini prelaska po kvartovima u Zagrebu ce biti objavljeni
na sluzbenim Internet stranama usluge CARNeta i tvrtke B.net.

Za sve informacije vezane za prijelaz mozete se obratiti na B.netov
helpdesk: 062/100-101

Unaprijed se ispricavamo na smetnji i eventualnim prouzrocenim
neugodnostima,

         Darko Paric


 
2008-11-30 Na vrh
 Stipendije za mlade istraživače
 

Obavijest o mogućnostima dobijanja stipendije za mlade istraživače različitih područja i interesa.
Nadam se da ćete naći zainteresirane u vašoj ustanovi.

S poštovanjem,
  

                Irena Stopfer, Sveuciliste u Zagrebu

 

Opširnije (pdf)


 
2008-09-20 Na vrh
 Raspisan je natječaj za sudjelovanje u Programu bilateralne mobilnosti u visokom obrazovanju
 Raspisan je natječaj za sudjelovanje u Programu bilateralne mobilnosti u visokom obrazovanju za akademsku godinu 2008./2009. i financijsku potporu studentima koji odlaze na inozemne visokoškolske ustanove u ljetnom semestru.
Rok za prijavu: 15. listopada 2008.

 
 
SVEUČILIŠTE U ZAGREBU
 
 
na temelju Odluke Agencije za mobilnost i programe Europske unije  (Klasa: 65-03/08-06-01, ur. broj: 359-01/08/01), Odluke Senata od 16. rujna 2008. i sklopljenih bilateralnih sporazuma sa stranim visokoškolskim ustanovama raspisuje
 
NATJEČAJ

 
za sudjelovanje u Programu bilateralne mobilnosti u visokom obrazovanju za ak. god. 2008./2009. i financijsku potporu studentima koji odlaze na inozemne visokoškolske ustanove u ljetnom semestru

 OPŠIRNIJE NA STRANICAMA SVEUČILIŠTA


 
2008-09-19 Na vrh
 Obavijest o autoriziranom pristupu na računala u holu fakulteta
 

E D U P O I N T

Na web adresi http://www.carnet.hr/casopis objavljen je novi broj casopisa Edupoint.

Iz novog broja izdvajamo:

clanak g. Damira Ristera o e-ucenju i tome kako online tecajevi mogu zadovoljiti specificne obrazovne potrebe darovite djece

clanak gdje. Susan Lowes o iskustvima nastavnika koji osim u ucionici poducavaju i putem online nastave

najnovije vijesti i zanimljivosti vezane uz primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju

Ukoliko i vi zelite pisati za casopis Edupoint, predlazemo vam da procitate upute za autore (http://www.carnet.hr/casopis/upute)

te da nam elektronickim putem na adresu edupoint-urednistvo@carnet.hr posaljete kratki sazetak teme o kojoj biste zeljeli pisati.


 Obavijest o autoriziranom pristupu na računala u holu fakulteta

Obavještavamo da će se od utorka 26. veljače 2008. na računala u holu fakulteta moći pristupiti autorizirano koristeći se AAI@EduHr korisničkim računom.

Za autorizirani pristup i prijavu na računalima u holu potrebno je koristiti vlastiti AAI@EduHr korisnički račun (primjer@mef.hr) (primjer@sfzg.hr)

Po završetku rada na računalu obavezna je odjava (START-LOG OFF)Pravilnom odjavom sprječavate zlonamjerno korištenje vlastitog korisničkog računa.

Sve zlonamjerne radnje (nepoćudni sadržaji, korištenje P2P programa, pokušaji mijenjanja sistemskih datoteka…) na računalu bit će oštro sankcionirane.

Za moguća pitanja obratite se odsjeku za informatičku djelatnost

CARNet koordinator

Darko Marinović, prof.


 
2008-02-26 Na vrh
 PhD Program Molecular Medicine, Medical University of Graz, Austria
 

PhD Program Molecular Medicine
Medical University of Graz, Austria
17 positions for graduate students

Starting October 1, 2008

Application Deadline: March 9, 2008

The Medical University of Graz offers a PhD-Program in Molecular Medicine taught in English.

The program provides cutting-edge education with respect to the molecular basis of human diseases and therapeutics. The thesis projects will focus on various aspects of metabolic diseases, inflammation, and cancer and integrate basic, applied, and clinical sciences, as well as a wide spectrum of experimental techniques.

The program offers multidisciplinary training in Molecular Medicine in a productive and international environment. Successful applicants will carry out individual research projects and participate in lectures, courses, journal clubs, thesis seminars, congresses etc.

Admitted PhD-students will be employed for 3 years including social benefits. Applicants must hold a master degree in Medicine, Chemistry or Life Sciences. Good written and spoken English skills are required.

Further information and application forms are available at: http://www.meduni-graz.at/phd/

Applications must be submitted only on the requested forms by e-mail to: PhD-molmed@meduni-graz.at

Program(pdf)


 
2008-01-22 Na vrh